2021. július
Fenntarthatóvá alakul a ruhaipar?
A C&A divatcég bejelentette új, 2028-as globális fenntarthatósági stratégiájának (Global Sustainability Strategy) elindítását Európa, Brazília, Mexikó és Kína kulcsfontosságú piacai számára. Ez alapján tovább csökkentenék a műanyagokat, erősítenék a körforgásos gazdaságot és a fenntartható alapanyagok felhasználását.
Az új stratégia szerint a vállalat, a vásárlók fenntarthatóságot támogató lehetőségeit szeretné kibővíteni a divatszektorban. Megfogalmaznak olyan célokat is, melyek a klímaváltozás elleni harc jegyében a körkörösség elvére épülnek. Az európai működésére megfogalmazott célok a 2028-ig terjedő időszakra:
- Az alapanyagok 100% -át fenntarthatóbban kell beszerezni
- 10 termékből 7 termék élettartamának meghosszabbítása az innováció és a körkörösség elveinek összekapcsolásával
- Az egyszer használatos műanyagok 50% -át fenntartható alternatívákkal kell kiváltani az üzletekben, az online shopban és a beszállítóiláncban.
A cég legfrissebb globális fenntarthatósági jelentéséből kiderül, hogy:
- az egyik legnagyobb tanúsított biopamut felvásárló a világon,
- 2020-ra a fenntarthatóbb pamut felhasználása 96%-ra emelkedett, a 2016. évi 53%-ról és 2020-ban 68%-kal több fenntartható nyersanyagot használt fel.
- Giny Boer, a C&A Europe vezérigazgatója elmondta: „A #wearthechange szlogennel megkérjük vásárlóinkat, hogy divatos, megfizethető és felelősségteljesen készített ruhákat hordjanak.”
„Büszkék vagyunk arra, hogy elértük a 2020-as fenntarthatósági céljaink nagy részét. Ez az, amitovább visz bennünket azon az úton, hogy a fenntarthatóságot az új normává tegyük ”- mondta Aleix Busquets Gonzalez, a C&A globális fenntarthatósági igazgatója.